Orang Lelaki Rimas Tak Perempuan Pakai Shawl ?


 

Hai Peace ! sehat semua dan selamat malam yang baru nak masuk tidur tu atau dah . HAHA :P

okay dari tajuk yang saya kemukakan hari ini. oupp skema tak ?


marilah kongsi padangan tentang tajuk di atas tu, agaknya peratus lelaki suka perempuan pakai shawl ni cenderung kepada tinggi atau rendah. ouchh kenapa lelaki suka perempuan pakai shawl atau tak ? lawa ke, nampak selekeh , rimas atau menawan . muahahaha


Kalau tengok trend sekarang, makin ramai remaja yang pakai kan, bukan remaja, tambah dengan wanita, ibu ibu kita dah terikut dengan trend ni. ada yang bagi nampak leher pun ada. aihh jangan macam tu ! .pakai shawl biarlah tutup apa yang patut ditutup .:)


okay mengikut padangan kawan lelaki saya , bukan special boyfriend or kekasih hati merangkap pujaan hati. mereka tak suka sebab kerimasan melanda seseorang perempuan pakai shawl . okay kalau yang nampak kemas pakai mungkin boleh diterima .


kalau tak kemas tu agak nampak tak kemas la . HAHA. lagipun shawl ni senang dan ringkas. kadang kadang tak memerlukan pin, sometimes hanya gune jarum peniti . iye dokk ?? dan juga senang dibelit, cepat bila emergency, dan sometimes tidak perlu digosok kan kann ..


Faktor yang menyebabkan lelaki tak suka ni :-----

* tak nampak ayu, tudung bawal lagi terserlah keayuan , macam perempuan melayu terakhir. HAHA

* muka kecik pun boleh jadi besar sebab pakai shawl yang dibelit belit, ini mungkin sesetengah pihak yang pakai jee. yang pandai menyesuaikan mungkin nampak biasa

* dia kata kita malas nak gosok tudung , betul ka ? 

* orang-orang yang pakai shawl ni kadang kadang dah menyalahkan cara pemakaian tudung . contoh nampak leher, shawl yang singkat . kalau tak, bagus .:)

* ada lagi tak sebabnya membuatkan lelaki tak suka kita ( perempuan ) pakai shawl ?


tapi kelebihan shawl ni kita boleh labuhkan apa even shawl tu singkat . HAHA

diakhiri dengan kata maaf . PEACE ^^ 



jangan gelak sebab buruk, saya tak pandai pakai shawl . (okay poyo )

 

18 comments:

Mrs.A(Atiqah Wadihah) said...

heeeeeeeeeeeeee~ me myself dont really like to wear shawl,prefer hijab than shawl :)

but well,everyone got their own taste and their own way how they dress them up.

kan kan? :)

Diyana Ali said...

kan kan . HAHA:) ha'ah la , asalkan selesa untuk pemakai :)

Mrs.A(Atiqah Wadihah) said...

dan lelaki pun..ingat kita ni suka jelah dengan semua apa yang diorang pakai??kita diam je tak banyak bunyik macam diorang komplen sini sana.hahaha.gurau2.

Diyana Ali said...

a'ah kan laki je byk complain, haha .kita tengok ja .

MissNadh said...

mmg most lelaki akan rimas tgk pompuan pkai shawl yg terbelit2 nih.dorg lagi prefer kite pkai tudung bawal

*dah buat ujikaji :p

aisyah jumpaan said...

haha..
saya sendiri pun rasa rimas bila tengok yang selekeh. orang tua2 kata, biar sedap mata memandang kan..:D

tasha xaxao :) said...

yeke ? :D

Si BuDaK KaChAk said...

sy wakil lelaki nak bg komen...huhuhu...

pakai shawl ok gak sbnrnya kalau kena dengan cara pemakaiannya...

tapi kalau pakai hijab nmpak lebih nuetral kot...

neway pkai mcm2 mane skali pun tak kesa yg penting pndai jaga aurat...

=)

Nisa Greennnpanda said...

xtau lak laki xsuke. tp my hubby yg srh pki shawl mule2, that's why skrg sy dh makin byk pki shawl aje, hehe..

Zaf98 said...

hahaa! sy sendri pun kekadang rimas tgk kakak sy pkai.. haha! tapi, bagi sy, cantik jugak..

| ♥ Jieha Sabri ♥ | said...

tp bf akk suka akk pakai shawl dari tudung bawal or hijab.huu

YNA said...

org tua akak stkt nie ok je :)

tp kita punyer pandangang berbeza kan?
lelaki pun sama gak :)

the stories said...

bergntung la kn kt org..tapi ada jgk shawl yg bley kita pkai sesuai ngan caranya..different person have different taste:)

Diyana Ali said...

thanks yg bg pandangan , hee :)

Huda Diaz said...

tak kesah la nak pakai apa. yang penting tak ada bonggol unta kat belakang.
:)

Diyana Ali said...

tapi rase kbnyakan pakai mesti ada :)

cik ika said...

tepuk dada tnye iman..hehehe..

Siti Asiah said...

salam kenal...dari segmen Jom Tambah Trafik Blogg..:)
Singgah & folo kamoo..jemptla ke blog sy.

www.sitiasiah84.blogspot.com