Buangkan Perasaan Sombong


 



kalau dulu dulu kat sekolah, sesapa tak berkawan dengan kami mesti terus nak cakap kami sombong . kenapa manusia mesti terus berfikiran sebegitu, kenapa tak cuba untuk berkawan dari terus mengata tanpa memikirkan apa apa .


tapi mulut orang mana boleh kita nak cakap apa, mereka berhak untuk cakap apa apa . kadang kadang orang menilai kesombongan seseorang terus dari air mukanya . meskipun air muka seseorang menampakkan ia sombong, tak mesti ia boleh dikatakan begitu.


seseorang yang sombong , mungkin dia ada sebab tertentu. dia bukan sombong tetapi mungkin itu caranya . kalau cuba berkawan mungkin okay . jadi jangan lah sesuka hati menilai diri seseorang 


biar menyepikan diri dari kita sombong kerana malu untuk bertanya . kalau orang seramah mesra mana pun tapi malu bertanya tentang kekeliruan sesuatu dipelajari mesti dijauhi. kita hidup jangan sombong tapi selalu bertanya dan jangan pernah sombong dengan kelebihan sendiri.

maaf dipinta , bye bye
 

7 comments:

miss kinah said...

sombong salah, tak sombong+friendly, nnti ade yang mngata..

people never satisfied..

Nabila Medan said...

betul tu ^^

Tihara said...

akk selalu sgt dicop sombong..tk taw nape.maybe muka cam sombunk...tp tkpe sabo jer hik3 :)..

NZ Diaz said...

nasihat di pagi hari. haha

*kena label sombong ke? :D

shida said...

nauzubillah~~~
biarlah mereka sombong dgn kita asal kita tidak sombong kpd mereka...kalo x sama jer lah die sombong kita pon sombong..~~

ayuyuuu :) said...

thats rite dear,
perspektif setiap individu berbeza :)
siapa yg kenal kite, kenal kte. dah cukup baik:)

Diyana Ali said...

bukan kena label tp terigt zaman sekolah. kalo org baru kenal, mesti cakap terus sombong, ntah pasal la :)