Berpura - Pura



kadang kadang berpura-pura sangat menyakitkan, kadang kadang berpura pura ni perlu ke ? ada ke manusia yang sentiasa jujur dalam kehidupan mereka. tapi jujur pun perlu , jangan sampai bab kerja pun kita berpura-pura. 


tapi berpura pura bukan lah satu keperluan , kadang kadang bila kita berpura pura untuk menjaga hati , keadaan di sekeliling kita . banyak jenis jenis perkara bila kita berpura pura


berpura pura dalam berkawan , mungkin untuk menjaga hati masing masing, berpura pura dalam menipu orang yang kita sayang . sakitnya perasaan bila kita menipu diri sendiri yang kita menyayangi seseorang tetapi tidak dapat diluahkan kerana menjaga persahabatan


orang sekeliling kita juga tidak suka bercakap benar dengan kita, patutkah kita bercakap benar atau berpura pura menipunya juga 


tapi kalau kita mahukan kejujuran , bukan berpura pura, kita yang harus memberi kejujuran dahulu, bukan berpura pura . tapi kita jangan marah kalau orang suka menipu kita , berpura pura dengan kita sedangkan kita pun sukakan melakukan sedemikian .


buatlah sesuatu yang elok dahulu, jika kita mahu orang berbuat sebegitu juga kepada kita .tak dinafikan saya lebih memikirkan untuk berpura pura dari jujur tapi ada yang patut dan tidak patut .


sekian . sorry ...
  

7 comments:

cik ika said...

entry ni kena btol gn diri ika..ika selalu bpura2 gmbira,senyum dpn kwn2 lg2 org yg ika syg..sakit sembunyi ksedihan tu diam2..n tmbah skit ble trpakse pura2 gmbira

Mira Adzlia said...

berpura-pura bile perlu..demi mnjage ati org len...huhu

NZ Diaz said...

jujur je. senang. kalau dia tak suka, peduli apa. yang penting kita tak hipokrit.

:D

miss kinah said...

dah macam sajak pulak.. hehehe

nice entry..

eyryn said...

berpura-pura untuk kebaikan tue tak pe laa..
hu3... jangan jadik talam 2 muke !
tue memang bahaye :)

✿ Myra ✿ said...

ermm..rasanya semua org hipokrit dan penah pura2. byk sebab nape dorg camtu, mgkn nak jaga ati, mgkn sygkan kita..err..macam2 la kan. tp ada gak yg pura2 sbb nk laga2 kan.

fiQ'Ra said...

berpura kdg2 sgt perlu, kdg2 tak perlu dan last2 akn trbongkar juga~

bahaya tu pura2 ~