Aku Sayang Kamu



Assalamualaikum


Di dalam satu suasana kelas yang agak riang , gembira bersama kawan-kawan, semua orang kelihatan bersemangat dan gembira belajar. Tiba-tiba DIA seorang gadis yang agak ''pelik'' hanya diam dan tidak mahu bercampur bersama kawan-kawan belaja dan hanya membaringkan kepalanya di atas meja, saat itu pensyarah lewat kerana hal-hal tertentu yang tidak dapat dielakkan kerana begitu penting


Dia rasa tidak selesa dan pantas bangun, terus tanpa segan silu menjerit nama sahabatnya ''Amy" dan meminta   sehelai tisu . Dia sakit, demam, dalam keadaan yang tidak selesa, demam batuk. Amy pantas terus bangun tanpa banyak soal dan memberi kawannya tisu dan bertanya 



Amy : '' kenapa dengan kau'' ?
Dia : hmmmm tak de apa 
Amy : tipu
Dia : aku okay la, aku rindu keluarga aku laa
Amy : jangan tipu la, cerita la kat aku, birthday aku , kau buat macam ni, sedih aku kot !
Dia : aku okay ja , kau ni !


Dia terus meletakkan kepalanya di atas meja tanpa melayan perbualannya bersama Amy. Dia menangis dan terus menangis secara senyap. Dia tidak mahu tangisannya terus diketahui Amy . Akhirnya kelas tamat juga, dia masih terus baring di atas meja tanpa mahu bangun . Amy memanggilnya, terus memanggil tapi tidak disahut olehnya, Amy bangun dan menyentuh bahunya lalu terus memanggilnya. Beberapa pelajar sudah keluar, dia pantas bangus dan tidak dapat  menahan air matanya dari terus mengalir.


Amy : kenapa kau menangis, ta nak bagitahu aku 
Dia : nothing, aku letih
Amy : tipu
Dia : aku sayang kau !
Amy : ??????????



Amy tidak tahu apa harus dijawab, terdiam, terkedu seketika, akhirnya Amy menarik dia lalu pantas lari ke luar



Amy : betul ke kau sayang aku
Dia : dah tu , kau ingat aku tipu 
Amy : sebab aku sayang kau tapi .......
Dia : tapi apa ?
Amy : aku dah ade awex, aku tahu aku pernah berjanji aku ta nak bercinta sebelum aku kerja tapi segalanya berlaku secara mengejut tapi seriously aku sayang kau. aku ingin kau bersama aku, menjadi teman sehidupku tapi apa harus aku buat ?
Dia : kau teruslah bersama dia, jaga dia , jangan tinggalkan dia
Amy : tapi kau ?
Dia : kita bersahabat, aku sayang kau , aku tak akan kacau hubungan kau bersam dia tapi aku tak akan benar sesiapa mengacau persahabatan kita. tiada siapa akan dapat memisahkan kita kecuali ajal dan maut


*persahabatan itu lebih penting , sahabat, kawan selamanya tapi kekasih tak akan selamanya 


Diyana Ali


7 comments:

Mrs.A~ said...

fuyoooooo~
sendiri punya kah ini??

Diyana Ali said...

mesti lahhhh ;)

budak penjara said...

jiwang pn bleh la..haha

Mrs.A~ said...

baik buat novel jek terus :DD

Diyana Ali said...

jiwang ke ? haha

tak layak lagi la tikah , haha :)

Mrs.A~ said...

buat la..buat la..buat la..buat la..hahaha :D

Diyana Ali said...

nanti tunggu belaja cri pengalaman dulu, haha :)