Kahwin Awal : Apa Pandangan Orang ?


 

Hai semua ,sehat ? hari ini nak berkongsi sedikit pandangan tentang kahwin awal ? apa persepsi orang kalau seseorang yang kahwin awal seusia remaja yang masih muda . macam saya ? saya dikecualikan .hee


okay la, ramai yang memberi pandangan positif dan ada juga negatif. .just masing2 punya pandangan.kalau nak tengok pada kebaikan nya sangat banyak , apa yang baik itu adalah perkahwinan awal dari berkawan lama -lama .apa yang baik tidak perlu dilengah-lengahkan ?


apa yang baik itu tidak perlu dilengah-lengahkan


tapi mungkin sesetengah pihak tidak bersetuju tentang kahwin awal ni, lebih2 ibu bapa yang punya anak berusia muda untuk berkahwin awal walaupun anaknya sudah berkawan lama.okay itu hak masing2


apa yang menyebabkan ramai golongan sekarang, kita tengok makin lama makin ramai yang lewat berkahwin

* mungkin ini disebabkan masalah kewangan, mahu mendapatkan kewangan yang stabil

* lebih mementingkan pelajaran , iye abiskan study tu memang penting

* belum bersedia menghadapi alam baru

* kekangan daripada pelbagai pihak


ini hanyalah padangan masing2, mana yang baik disegerakan dan jangan kamu menghampiri zina dengan lebih lama lagi


diakhiri dengan kata maaf jika silap :)

 

8 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

lain org lain pndgn kan..

pernh wat entry pasal ni.

masing2 memberi pndpt yg bernas!

Si BuDaK KaChAk said...

kalau rasa laki mampu dari segi kewangan dan segalanya utk tampung pmpuan tu lepas kawen tak salah kot nak kawen awl...yela...lagipun pernah gak dengar laki kawen lewat anak jadi bodo...tak tau a betol ke tak...

AdaApe..? said...

kawin adlah lgi bgus..sbb AA rasa dpt mnjmin hdup yg lbih bhgia :D

birubi said...

NICE BLOG. SO CUTE...I LIKE! IF SUDI MAI JENGUK N KAWAN NGAN BLOG SY, http://www.sukakahhati.blogspot.com/

Nur farahiza said...

memang banyak kebaikkan ni untuk kawin cepat , tapi rasenye kena stabilkan diri dulu baru laa senang bila da kawin kan :)

monster kecik said...

xslh pon kawin awal :)

NasZ said...

xde calon. hehe.

♥ norlida ramli ♥ said...

teringin nak kawen tp xde calon..huhu :)