Pemalu : Senyum


 
Hai dear bloggers yang membaca dan juga tidak membaca. hehe . apa khabar, sehat ? tak sehat , cepat cepat makan ubat, pergi klinik. jangan dibiarkan sakit diri , sakit hati lama lama. :D



pipi tembam asalnya memang dah merah bertambah merah tambah tambah bila di blusher , tunduk tunduk bawah disebabkan pemalu . kadang kadang sifat pemalu perlu ada dalam diri kita, kalau jadi kurang malu, terlebih mesra lain pulop jadinya. hehe


tapi kadang kadang kita perlu buang perasaan malu ni sebab dengan sifat malu yang ada dalam diri ini , apa kerja semua kita nak buat tak jadi. nak jalan sini malu, nak jalan sana malu disebabkan kita dikelilingi oleh ramai orang .


kita jangan malu untuk :-----

# bertanya sesuatu yang kurang paham, contoh tentang pelajaran, jangan menggunakan kawan untuk ditanya 
# malu untuk berkawan atau bergaul dengan ramai jenis orang yang beza tarafnya

kita mesti ada ini untuk elak malu kita :-----

# keyakinan, yakin dalam diri penting untuk memastikan apa yang kita lakukan berjaya . tapi jangan terlalu yakin. aku pun kadang kadang susah nak yakin dengan diri sendiri tapi bila kita yakin, insyaALLAH kita akan gembira melakukan sesuatu


# peduli apa orang nak kata , orang nak kutuk , meperlekehkan kemampuan kita . asalkan kita yakin dan boleh berjaya apa yang kita lakukan


kita jangan pula jual muka kerna sifat kita yang sporting, tak malu dan suka nak bergaduh , menaikkan suara , gelak kuat kuat, tidak kesah orang yang berada di sekeliling kita . bila bercakap, rendahkan suara, tak perlu buat macam kita nak cakap satu dunia .



senyum senyum sokmo, jangan masam masam , nanti air muka bikin masam :D


okay, diakhiri dengan kata maaf . salam maaf jika tersakit hati , disakiti atau menyakiti :D semoga apa yang dilakukan hari ini adalah yang bermakna pada kita dan esok akan menjadi lebih baik dari hari ini, insyaALLAH.....

 

8 comments:

NZ Diaz said...

Shyness is nice, and
Shyness can stop you
From doing all the things in life
You'd like to - Ask by The Smiths

^^eKaTiKaH^^ said...

huuh, tikah pun pemalu jugak..kadang2 malu tak bertempat nie susah juga..hehe :D

Tihara said...

akak antara org yg pemalu..huhu :)

YNA said...

malu itu perlu tp berpada2la..

jgn sampai org kata gedix sbb entah pape :)

YNA said...

malu itu perlu tp berpada2la..

jgn sampai org kata gedix sbb entah pape :)

fiezah91 said...

hehe.malu bertanya sesat jalan. ekeke :P

malu tu perlu tapi biar la bertempat. hiksss.

**::CIKNUURUL::** said...

jaga malu, jangan nampak sangat yg xtahu malu,.yg malu tu pun jgn sampai noob sangat sampai seme bnde xtau pun malu nk tanye,.lg sadis kot,.ehehe,.

hanya pandangan d tgh malam,.hehe

nurpiska said...

singgah :)