Kekuatan Aku


 

Bismillahirrahmanirrahim. angin sepoi sepoi malam ini sudah hampir bertemu pagi bertemankan kesabaran dalam diriku tapi kadang kadang kesabaran itu melawan diri kita sendiri . dimana kekuatan aku untuk menahan setiap takdir, dugaan yang maha ESA itu takdirkan kepada kita.





setiap detik, hari hari aku memikir untuk aku lawan dugaan ini supaya aku kuat untuk menanggung bila sekelip mata akan ku hilang ke semuanya. dalam sekelip mata akan ku berdepan dengan kehilangan 


keluarga , sahabat dan paling utama yang maha ESA dimana tempat aku meluahkan kesedihan ini, mengadu segala masalah dan tiada siapa yang tidak akan berdepan dengan masalah serta kesulitan . yang pasti ada setiap dugaan untuk hambanya demi menguji hambanya dalam kehidupan . 


mengapa Allah menguji kita dengan pelbagai dugaan, sudah tentu ada yang lebih baik untuk diri kita nanti kelak. Allah turunkan dugaan untuk kita menghargai hidup ini bukanlah selama-lamanya tetapi hanya pinjaman dunia . segala yang kita miliki hanya pinjaman untuk kita menjalankan kehidupan 


sudah tentu keluarga , saudara mara dan sahabat hanya sementara untuk kita berteman hidup . relakan ia pergi walaupun kita haruslah merasakan kehilangan itu dalam sekelip mata dengan banyaknya .





mungkin ada hikmahnya dalam sekelip mata sahabat yang selama ini sudah bersusah senang, bermain bersama, belajar bersama akan meninggalkan kita dalam waktu yang singkat demi kejayaan mereka. demi kebaikan untuk semua , kita boleh mencuba untuk terus dengan sahabat yang baru. apa yang baik itu tidak perlu disekat .

 

1 comment:

NZ Diaz said...

if you know how to let go, it's easy for you to be happy. haha