Nasi Lemak ! Nasi Lemak !


 

Tajuk entry aku kali ini bikin macam nak jual nasi lemak keliling kampung, jalan jalan dengan adik sambil membingitkan telinga orang kampung

" nasi lemak , nasi lemak " 


siapa ada pengalaman macam tu, bagus kan kalau dari awal kita diajar untuk berdikari, menghargai sesuatu yang bernilai dalam kehidupan kita .


contohnya betapa susah untuk kita dapat duit, ada ke duit boleh jatuh senang senang dari langit, so hargailah mak ayah kita yang penat lelah jaga kita


Da lama aku nak makan nasi lemak, asyik dok bercerita je mana nak datangnya benda tu kalau usaha kosong . 


okay dan dan sambil tengok cerita pagi tadi , aku terfikir nak buat . bangun bangun dari sofa dan terus ke dapur sambil buka peti cari ikan bilis . sediakan bahan bahan lain sambil goreng ikan bilis tu. then jadilah





nasi lemak aku buat pagi tadi, tapi aku cerita pagi keesokannya. kalau disimpan lama takut ceritanya pun basi macam mana makanannya basi kan . tengoklah nasi lemak tu macam kosong , mana timun tambah kacangnya.. ni nama jimat kos okay !


malam malam aku boleh pula addicted pada satu benda ni



tapi baru makan dua, belum addicted mana lah ! 


p/s : dimana ada kemahuan , sudah pasti ada jalannya . jangan mudah berputus asa dan berprasangka sesuatu yang tidak munasabah ! bye bye

5 comments:

CikHoneyBee said...

sedapnye. lapar pepagi ni. belum breakfast lagi. hehehe.

Mira Adzlia said...

halamak..sedap plak tgk cekelat tuh..hihi ^_*

Siti Asiah said...

dah lama tak masak nasi lemak...beli semalam, langsung tak best...;)

NZ Diaz said...

jadilah kakak aku! buat nasi lemat setiap pagi! haha

purplekyu^_^ said...

yang lolipop tu mmg sedap~! :D