KILAT


 

kilat sambar menyambar yang biasanya akan berlaku ketika hujan . ketika ini kilat terus sambar menyambar tapi awan tidak menunjukkan kegelapan dan tiada tanda hujan akan turun


tahukah kalau kilat sedang sambar menyambar, jangan la kita berdegil nak berdepan dengan alat alat elektrik seperti bermain komputer atau laptop, menonton tv walaupun untuk bermain di padang mahupun meletakkan telefon di telinga. bergayut la kan !


tapi disaat aku sedang menaip naip ini, kilat sambar menyambar tapi aku still duduk depan laptop macam orang pekak  saja. ehh, kau tak takut ! okay memang aku takut . #ngehngehh


aku ada satu cerita tentang kilat yang sendiri jadi pada aku, ehh bukan depan mata aku. masa aku balik kampung, aku pelik napa tv tertutup, tak bercahaya. tanya tanya rupanya tv tu meletop dan akhirnyaa rosak . alamak sedih, boring tak dapat tengok cerita.


sekarang aku tak tahu apa cerita tentang tv di kampung tu . kau repair la kalau nak tengok kan kannn .


pada adik adik, abang abang , kakak kakak jangan seronok sangat kalau kilat tengah sambar menyambar tu. kalau tonton tv, tutup tv . kalau sedang bermain, balik lah rumah cepat cepat . 


tapi aku tak pernah buat pun semua tu !. HEHE 


okayy bye bye, hujan dah turun, angkat kain di jemuran, assalamualaikum ...
 

6 comments:

cik ika said...

eh2..time kilat men lptop..kamg lptop uh yg rosak pulak..

NZ Diaz said...

time kilat sabung menyabung ni la masa yang paling baik untuk mendaki gunung. hahaha

YNA said...

time kilat pun x blh main laptop tau :(

Cik tikah said...

mcm mne ni diyana. bgi nasihat tpi dia x ikut. hihi.. :P

fiQ'Ra said...

eerrrr.. prnah sekali, masa kilat mas duk online tetiba modem wifi meletup.. haha, padan muka :D

ifnirsweet said...

huhu..bahaya.takut jugak

http://i-am-ifnir.blogspot.com/2011/11/baiklahkita-break-off-je.html