Mudah Terpengaruh


 

Hai semua yang masih belum tidur dan sedang nyenyak tidur dibuai mimpi tu . Heheeee


kita mudah terpengaruh bila nampak sesuatu yang menarik , tak boleh cukup dengan apa yang dah kita ada. ada je benda yang mempengaruhi diri kita untuk ada benda tu juga. bukan nak kata salah ke apa, tapi biar berpada pada kann


contohnyaaa 


1 ) orang beli baju, kita hendak beli satu juga
siapa yang tak pernah alami pun situasi sebegini, bukan jealous ke dengki ke apa tapi sebab kita teringin untuk ada benda tu juga . tapi kalau sekali sekala boleh laa, kalau tidak bankrup la makkk oiiii ! 


2 ) bila nampak iklan sana, iklan sini , cepat saja nak join ! 
ada nampak iklan phone murah, ada promosi . mulalah rambang mata kita tengok yang ini nak, yang itu nak . lebih lebih sekarang ni ada YEAR END SALE ( YES ), mulalahh terpengaruh kalau boleh semua nak beliii . tengah sale tu ! mana boleh lepaskan peluang yang ada, peluang hanya sekali kan kannn !


3 ) pergi pasar malam semua benda mengidam 
time pasar malam juga la perut ni mengidam nak makan semua jenis makanan yang ada, kalau boleh setiap satu yang ada jual nak beli. dah beli banyak banyak, makannya sikit saja. kan dah membazir, biarlah makan ikut perut kita ni tengah lapar ke kenyang bangattt ke !



sekarang ada satu benda yang aku dah terpengaruh , tengok mudah terpengaruh kan . sebab benda ni aku rugi duit disebabkan aku tak baca dulu brochure dia.


ini adalah YES tp bukan year end sale. yes ni boleh dikatakan macam broadband . boleh connect internet laa, entah korang tahu, aku saja yang kuno ! hikhikk


lain kali fikir dulu sebelum bertindak , jangan mudah terpengaruh dengan sesuatu yang akan buat kita menyesal suatu saat . 


sekian , andai salah aku mohon maaf :)


jom klik SINI
 

2 comments:

Pendamba Mawar said...

benda alah apa yes ni

cik ika said...

hee.ika slh sorg dr mereka yg mudah terpengaruh~