Disaat Aku Sangat Merindui IBU


 
saat aku termenung keseorangan disini, teringat akan ibu yang tersayang. apa yang sedang dibuatnya, ingatkah dia padaku. sangat aku merinduinya dan mengingati nya saat aku sibuk atau tidak . hari hari aku fikir untuk balik berjumpanya tapi segala halangan yang tidak dapat aku elakkan . aku sabar dan sabar dan menunggu hari untuk pulang berjumpa keluarga dan ibuku


emak, rindu pada masakannya. ingin sekali aku berjumpa dan memelukknya


sering kali teringat padanya, sering aku melihat gambar yang hanya dapat ku buat untuk melepaskan rindu padanyaaa


orang kata aku lahir dari perut ibu, 
bila dahaga, yang susukan aku ialah ibu
bila lapar, yang suapkan aku ialah ibu
bila keseorangan, yang berada disampingku ibu

bila bangun tidur aku cari ibu
bila aku menangis, yang datang ibu
bila mahu bermanja bersama ibu
bila sedih dan merajuk, yang memujukku ibu

bila nakal, yang memarahi aku adalah ibu
bila melakukan kesalahan , yang paling cepat marah aku ialah ibu
bila aku takut, ibu yang tenangkan aku
bila nak peluk, orang pertama akan ku peluk ibu


aku selalu teringatkan ibu, bila sedih aku menelefonnya
bila seronok, aku suka luahkan padanya
bila bengang dan sakit hati, aku akan luahkan padanya
bila aku sakit, aku luahkan padanya dan dia yang paling risau

bila aku exam, ibu yang paling risau 
bila aku ada masalah, ibu yang risau
yang masih peluk dan cium aku ke hari ini ialah ibu
yang selalu masak makanan kegemaranku ialah ibu

yang selalu simpan dan kemaskan barang barangku ialah ibu
yang selalu berleter, memuji aku ialah ibu
yang selalu nasihatkan aku ialah ibu dan dia ialah segalanya


emak, yana sangatttt rindu mak ! iloveyouuuu ............ bye :)
 

4 comments:

Unknown said...

call je la. :D

cik ika said...

rindu kt bebelan mak..

Muna rahimah said...

rindu ibu jugakkk

fiQRa said...

Salam geng fiQ’Ra yang mas kasihi ◕‿◕
Kad blogger yang baru sudah siap..
Boleh ambil dekat sini eh ◕‿◕

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.295918933782448.70178.257419187632423&type=3