pandang kiri dan kanan & salam ramadhan :)


Assalamualaikum :)

bermula semula perjuangan aku di S.I Perak yg tidak berapa ku sayangi ni .! ha kenapa ? sebab dia tidak berapa menyeronokan dan bosan meluat dan semua ada *** apakah ? haha itu hanya gurauan semata mata dan aku sayang S.I sebenarnya tapi orang orang di dalam nya sahaja especially untuk yg menghargai kehadiranku .haha sape la yang pernah perasan kan .^^ okay lets we talk .=)

apa yang aku ingin sampaikan hanya la satu nasihat, peringatan untuk semua yang hidup dan belum meninggal dunia lagi.... boleh ?? aku cuma nak sampaikan yang kita hidup ni bukan dok nak mengata member member or sapa2 jela dianggap sebagai 'MEMBER' atau 'MUSUH' kn ..

bila melawak tak pandang kiri kanan, tak pikir perasaan hati orang, tak pikir akibat yang akan melanda nanti. ohh aku pun pernah la mangata sapa sapa yang tak berminat dalam hati jiwaku ini kan .tak boleh dinafikan, tiada siapa walaupun sedaya upaya cuba ,if ada tak pelaaa pada sapa2 tu . 

kadang kadang melawak tu best tapi kadang kadang jugak sampai boleh terguris hatiku yang sudah lara ni . ?? orang niat nak melawak, tapi dalam sedar tak sedar kita memang tak sedar la da menyakiti satu dua orang perasaan ni. 

bila bercakap mesti mau pikir dulu, sebelum nak lukakan hati orang yang konon nak orang tu happy tapi tidak mesti pikir dulu. nak berlawak tengok orang tu dulu la jenis mcmne . kadang kadang seseorang boleh cepat tersentuh dengan lawak yg tak berapa lawak tu atau memang sangat sangat lawak !

memang hidup nak ada kebahagiaan , lawak lawak tapi mesti ada bantasan nya . kalau muka kita tak berapa sempurna, jangan nak samakan muka orang seperti mana muka orang lain yang memang kita tak suka tu. mungkin hal sebegini rasa remah temeh kan tapi hakikatnya memberi sejuta akibat . kalau kita dalam keadaan 'mood gila', kita berlawak mcm mane pun memang tak jadi kalau da tiada mood !

ingat lah bia lawak bertempat, bia ala kadar, jangan terlalu 'OVER' jangan binasakan diri sendiri. nanti diri sendiri yang padah . ingatlah , jangan hanya nak ikutkan perasaan diri sendiri sampai rasa orang yang tersentuh ni pun bersalah. 

masa untuk tidak mengupdate update dah. haha iye laa kan . salam ramadhan dan selamat berpuasa :)

mohon maaf untuk semua yang dikenali atau pun tidak. ingin memohon keberkatan pada bulan mulia yang bakal tiba . kepada yang tak pernah baca pun blog DIYANA ALI yang terlalu boring ni, saya mohon maaf ye dan kepada yang pernah membenci aku dan dan still membenci aku . i'm sorry ***

No comments: