bagaimana nak cantik ++


Assalamualaikum

salam sejahtera untuk semua yang berkenaan.hari ini mahu mengenakan entri bagaimana nak cantik. semua manusia di dunia mahu cantik kan,sapa yang tak mahu cantik tu tak tahu nak kata laa. terutama pada wanita atau remaja-remaja sekarang yang sering nak cantik, macam-macam produk dah kita kenakan tapi kebanyakan nya selalu tak bersesuaian dengan kulit muka. di sini ada la seberapa tip yang tak tahu mujarab atau tak .kadang2 saya amalkan, kadang2 tak pun .saya pun mahu cantik juga..  hehe :)

  1. pemakanan yang baik dan sihat / tidak terlalu ikut nafsu makan yang banyak.
  2. tidak baring atau minum air selepas makan .amalkan 5 minit selepas untuk minum kerana ia memberi kesan pada bentuk badan dan telah menghilangkan penampilan diri yang cantik.
  3. amalkan minum air sedikit selepas bangun pagi untuk awet muda
  4. Anda ingin tampil natural? rahsianya adalah menggunakan foundation ringan,kemudian sapukan blush on jenis krim. setelah itu, gunakan mascara dan sudah memadai juga dengan hanya menambahkan lip gloss pada bibir.
  5. cuci muka dam gosok gigi sebelum tidur malam dan amalkan tidur awal dan tidak terlalu lewat. ia akan memberi kesegaran dan tidak memberi kesan untuk anda bangun pagi . ia membantu perjalanan pagi anda serta raut wajah muka kita. 
  6. mata kelihatan sembap dan berkantung? beristirehat,mengurangkan pengambilan kafein dan tidur diatas bantal yang lebih tinggi boleh mngurangkan kesan kantung dibawah mata.selain itu,uncang teh dan potongan timun masih menjadi bahan semulajadi yang efektif.
  7. tidak mengamalkan tidur di atas simen atau di lantai dan mengambil tidur yang cukup . 
  8. Waktu yang tepat untuk menyolek kembali dan memperbaiki wajah selepas 8 jam.kerap menambahkan solekan akan menjadikan solekan atau waran tidak rata .namun untuk lipstick,anda wajar menggunakannya dengan kerap,khususnya selepas makan.
  9. pengambilan buah-buahan yang fresh boleh membantu kulit yang licin dan cantik seperti buah yang masam iaitu epal atau tomato.amalkan 3 atau 4 kali seminggu . 
  10. mahukan eye shadow yang kekal lama, basahkan alat atau penyapu eye shadow dengan sedikit air untuk memastikan cantik dan tahan lama di atas mata.
serba sedikit tip yang boleh kita amalkan untuk tampak cantik di mana jua. selamat mencuba untuk yang mahu cantik.

No comments: