Kehidupan

Assalamualaikum,

yeayyyy !!!! assignment sudah habis , MERDEKAAAA ! begitulah reaksiku setiap kali assignment yang bertimbun - timbun sudah selesai tetapi hanya satu yang perlu ku tempuhi iaitu peperiksaan akhir bakal tiba untuk pelajar - pelajar diploma . macam- macam perasaan yang timbul dalam hati ini, gementar, takut . apa harus aku buat , belajar belajar belajar. kalau ada usaha insyaAllah kejayaan itu akan selalu untuk kita.

aku mula menggelabah belajar. yelah dulu tahu main main, makan , tengok cerita . layan korea, japan movie. paling penting running man . 

no, no, no aku bukan peminat setia running man, tidak pernah terlintas untuk aku tengok sebab aku tak tahu apa motif orang gelak bila tengok . teruk kan, HAHA

bila peperiksaan akhir tiba, mampatlah perpustakaan, dewan, bilik belajar kerna dipenuhi dengan pelajar -pelajar yang sangat gigih belajar. pandang sekali, sudah kelihatan macam semut kerna dipenuhi dengan pelajar yang rajin lagi pintar


ya , aku haruslah belajar di dewan . lebih selesa, lebih fokus untuk belajar. tepat pukul 2 ptg aku turun ke dewan untuk belajar bersama kawanku . aku bawa turun sekali nota nota yang telah di beri oleh pensyarah kami


aku turun dan lihat kau lenggang sahaja , dalam hatiku " ai kau ni nak belajar ke dating, kui kui "


sampai dewan terus aku bertanya

aku : wei mana kau punya nota? 
kau : hilang :P
aku : kau memang setiap nota , setiap apa sahaja yang diberi mesti hilang . kalau macam tu ,beli peti besi dan simpan dalam tu, HAHA :P


tanpa buang masa, kami terus belajar. belajar, belajar belajar. 

30 minit kemudian .......  

aku bosan dan teringin kan aiskrim . hua hua aku demand . aku suruh dia beli aiskrim yang dalam kon tu dan aku nak dua . haha k aku gurau sebenarnyaa

dia pergi beli dan sebelum meneruskan pembelajaran kami, kami makan aiskrim dulu . setiap kali kami belajar, aiskrim tu dah menjadi satu kewajipan untuk kami makan. tidak pernah sekali pun kami tinggal untuk menikmati aiskrim .



nyum nyum sedap. hilang tension aku belajar tadi


sekian, diyana ali



No comments: