ALHAMDULILLAH :)


 

kita dilahirkan bukannya untuk menjadi seorang yang bangga diri atau bongkak, setiap manusia dilahirkan dengan kelebihan dan kekurangan masing masing . ada yang diantara kita dikurniakan otak yang bijak , mungkin faktor pemakananan memainkan peranan tentang itu dan mungkin seseorang dikurniakan atas kekurangan masing masing. 


tetapi kita dilahirkan bukan akan terus menjadi bijak pandai ,tetapi dari usaha yang kita usahakan sendiri,  jadi kita tiada hak untuk mengkritik tentang kepandaian seseorang


mungkin awak ada kelebihan dalam sesuatu perkara tetapi belum tentu awak sudah menjadi sempurna dalam semua perkara . jangan sesuka untuk menindas seseorang dan menjatuhkan seseorang untuk belajar sesuatu perkara. jika ingin menasihatinya atau menegur kesalahannya, berilah nasihat yang membangun bukan menjatuhkannya supaya nasihat itu diterima dan dihormati.



insyaALLAH setiap yang kita hadiahkan kepada seseorang, jika orang itu sentiasa menggunakannya ke arah yang baik. kita juga akan dikurniakan pahala :)

 

4 comments:

cik ika said...

baru ika taw..hope segala hadiah yg ika beri digunakan dgn sebaik2 nye..

Shiema Sufian said...

setuju, sebab hidup ni bagaikan roda, kadang kadang di atas dan kadang kadang di bawah (:

Tie HT said...

Salam Diyana,

Ingat satu je kan..buat semua perkara hanya kerana inginkan redha Allah...Insya Allah, takde rasa sedih, takde rasa bangga, rasa riak..Insya Allah..bagus sgt entry ni..thanks awak :)

cotton candy said...

betul 2..memberi komen boleh tp biar membina..hehe