= mencari sesuatu yang terselit =


Assalamualaikum

saya lari bukan kerna saya takut
saya pergi bukan kerna saya kecewa 
saya diam bukan kerna saya malu
kerna itulah yang lebih baik berlaku
saya menangis bukan kerna saya lemah
tapi itulah yang terbaik selepas ini
saya diam bukan kerna mahu menyendiri
tapi mencari sesuatu yang tak pasti
saya lari bukan kerna saya pengecut
saya pergi bukan kerna saya yang lemah
saya tak lawan tak bermakna saya kalah
kerna itulah yang baik berlaku
demi menjaga hati dan perasaan masing masing
dan maruah sesama insan kita sebagai umat islam
saya tak akan pernah mengaku kalah kerna 
itulah bukan lah saya dan itu hanya orang yang lemah
saya mengalah bukan kerna saya merelakan
tapi itulah takdir yang telah tertulis dalam buku
saya degil bukan kerna saya ego tapi
saya mempertahankan hak saya yang sudah menjadi hak 
 orang yang mengaku kalah dalam semua hal
tak akan disanjungi, jangan lah kita sesekali mengalah
kerna ia tidak pernah memberi kebahagiaan 
kecuali dalam hal yang munasabah
semoga bahagia selalu 
bye bye sekian


No comments: