kemana mahu pergi ?

Assalamualaikum


Dendam itu perlu ke ? bagaimana kita nak merelakan segala kejahatannya

bahawa dendam itu sangat perit dan berat untuk dipikul tapi harus bagaimana kita harus merelakannya
aku tahu hanya lari dari segalanya boleh menghilangkan dendam, aku buntu :(
Ya Allah bantu hambamu ini, hanya KAU tempat ku mohon, mengadu segalanya, hanya KAU lah

untuk apa aku memikirkannya lagi jika ia hanya membawa satu dendam dalam diri
yang satu hanya aku perlu ikhlas membuang dendam itu tapi bukan dengan cara LARI
ku ingin lari segalanya tapi ku tahu sendiri ia tidak akan pernah menyelesaikan masalah
tiada manusia yang dapat lari dari segala masalah, kerna itulah takdir yang sudah tertulis

aku ingin lari, itu kata hatiku tapi ke mana, ku ingin semuanya berakhir, cukuplah disini.
namun dari sudut kecil hati aku berbicara jangan kau lari, jangan kau lari
kerna makin jauh kau lari hanya penat kau dapat, hanya lelah yang kau terima
makin jauh kau tuju dia tetap mengejar, makin jauh kau pergi dia tetap mencari, usah kau lari

aku harus bangun, aku perlu sendiri mencari ketenangan yang hakiki, penuhi hati dengan zikir ilahi
dan mungkin apa yang pasti aku harus bangun lagi bukan untuk lari jauh tapi untuk lari mendapatkan
KEREDHAAN ALLAH agar hidup aku lebih bererti dan membawa banyak makna yang tidak terkira

aku mohon ampun padamu YA ALLAH dan aku perlu sedar aku ada ALLAH dimana tempat
aku mengadu dan memohon pertolongan dariNYA, merelakan segala perbuatan itu bukan lah satu yang payah dan ia akan membawa erti yang sangat bermakna, relakan ia.



p/s : ini semata-mata coretan ku di malam hari ini, sekadar tulisan yang tiada ertinya . bahawa yang baik itu datang dari ALLAH dan yang buruk itu dari diri ini sendiri . ___DIYANA ALI___




2 comments:

♥ qyla ♥ said...

banyak banyak sabar ye yana :)

Yaya Yana said...

thank qyla, insyaAllah i will